tirsdag den 30. oktober 2012

Kunst handler om mere end du tror

Hej alle sammen!
Jeg går på en kunstlinje på min dejlige skole. Jeg er vild med det vi lærer af undervisningen.
Men mange tror at man skal være god for at kunne gå på vores linje.
Det her handler ikke bare om min linje, det her handler om kunst.

Der findes ikke dårlig kunst, synes jeg selv. Der er meget kunst kan fortælle. Og det handler ikke om at være god til at tegne, male eller noget i den stil. Det handler om følelser! Kunst kan give os følelser som intet andet. Kunst kan sige så meget mere end hvad du umiddelbart siger!

Glæde
Kunst kan give glæde. Der kan være glade farver. Stærke farver, der er farverige... Kunst behøver ikke at være et maleri af en smuk kvinde der smiler. Du kan få folk til at føle glæden gennem penselstrøjene og farverne! Du kan skabe skønhed uden at være god til det.

Sorg
Du kan fortælle en sørgelig historie gennem farver... Mørke, kolde farver, kontrast. Du kan fortælle en hård historie gennem penselstrøj, hårde og korte som lange og bløde... Du kan få folk til at græde når de ser dit maleri.

Vrede
Vrede handler jo lidt om magt, så stærke farver, mørke men med styrke der siger jeg vil kæmpe! Rød! Sort! Kraft! Saft! Magt!

Du kan skabe de flotteste kunstværker uden de er smukke. Det handler om at få dine følelser ud på et lærred, åbne op... Give udtryk gennem farve, lys/mørke, kontrast.

DU KAN VÆRE DEN BEDSTE KUNSTNER HVIS DU KAN UDTRYKKE DINE FØLELSER GENNEM ET MALERI OG RØRE ANDRE MED DET.

Knus

Sarah

Du kan hvad du vil!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar