mandag den 24. oktober 2011

BØRNEHJEMMET/EL ORFANATO!

Hej alle sammen!
Så har jeg lige set The orphanage/Børnehjemmet/El Orfanato. Den er helt vildt uhyggelig efter min mening! Der er mange chok og chokscener. Jeg fatter ikke at den er tilladt for børn over 11! Hvad sker der?! Nåh... Men denne film er altså efter min mening for unge over 15. Den er filmet på en super måde! Jeg synes den var utrolig!
Den handler om Laura som med sin familie (Mand og barn) køber et hus, Lauras barndomshjem. Men dette hjem er ikke helt normalt for det har engang været et børnehjem (Laura gik på et børnehjem). Lauras søn, Simon har en livlig fantasi og fatasivenner, altså usynlige venner. Men en dag går det op for Laura at disse venner ikke kun er Simons fantasi, men meget mere... Dette fører ud i at Simon forsvinder....
Dette er meget nervepirrende. Belén Rueda spiller sin rolle helt ekseptionelt!
Denne film kan anbefales!

Spørgsmål til jer:
x Har du set Børnehjemmet?
x Hvad synes du om den? Hvorfor?
x Synes du den er uhyggelig?
x Synes du at det er mærkeligt at den er sat til 11 år? Hvorfor?
x Andet? Kommentar?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar