torsdag den 19. september 2013

Jokes


Hej.

Vi har generelt i Danmark tendens til sort humor. Jeg synes selv godt om sort humor, men kan godt se en masse fejl ved det!
Jeg synes det er ærgeligt at vi ikke har respekt for noget der kan være meget seriøst.
Jeg tror mange af os glemmer lidt at det kan være ømme punkter for andre, når vi joker om noget alvorligt.
Vi tænker ikke over at hvad nogle af os synes er sjovt, faktisk kan være en stor frygt hos andre, eller et kæmpe ar.

Jeg har lagt mærke til hvor meget vi joker om ting der kan såre folk. Nogle gange tænker jeg på hvordan vi er endt her hvor det er sjovt at nogen dør, bliver misbrugt, bliver slået osv. Jeg har selv sort humor, men jeg synes selv der er tendens til at vi prøver grænser af, er for ekstreme, går over stregen og bruger den humor ALT for meget.

Det er ikke en skæld ud til nogen som helst! Men burde vi ikke tænke mere over hvad vi gør nar ad? Burde vi ikke tænke på om det rent faktisk er sjovt, eller om det er for meget?

Tænk hvis man laver en af de populære "din mor"-jokes til en der har mistet sin mor for et år siden?

Hvis man skal joke om noget der egentlig ikke burde blive joket om, skulle det så ikke kun være med ens nærmeste?

Jeg ved det virkelig ikke! Men vi burde nok alle vende det i vores hoved og finde en holdning til dette...

Sarah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar